Yippie för Sonos

Äntligen har vi en musikanläggning här hemma!!! Vi har liksom nöjt oss med en gammal antik cd-spelare och TV:n, men eftersom vi bägge två gillar att lyssna på all slags musik och med ungefär 100 cd-skivor i hyllan, så blev det till slut lite tamt och man fick liksom inte den där riktiga "groovy" känslan ni vet när man riktigt känner basen slå; det känns i hela kroppen och det blir sån skillnad på musiken (måste andas här.....jäkla lång mening det blev....)  :)

Så Anders upptäckte Sonos musiksystem. Allt styrs via dator och man kan ha ett jätte-nätverk precis var man vill i hemmet. Det fiffiga är att enheterna är bärbara så man kan flytta runt dom, så nu har jag en enhet i köket! Och sen har vi köpt högtalare som sitter fast i vardagsrummet. Men om jag t ex vill ha musik när jag är i tvättstugan, så tar jag bara enheten med mig ner i källaren och då hittar systemet den och jag kan lyssna på vad jag vill; radio eller nån av våra egna cd-skivor som är inlagda i datorn.
Observera att man kan få in radiostationer från hela världen; ett par tusen st ungefär...och det är inte illa!

Man styr det hela från en liten manick som ser precis ut som en iPone - skitläckert OCH enkelt för en blond oteknisk kvinna som jag :)


Så här ser den ut; styrenheten, precis som en iPhone och jag har redan hittat en favorit-radiostation!


Titta - där står den bärbara enheten i köket, så fint! Smälter in bra tycker jag


Glad är jag att äntligen ha musik när jag vill i köket :)

Pussiluss // Mi@


Kommentarer
Postat av: Heather i Buffalo, NY

Jättekul är det :) Har aldrig hört om sånt! Är det som sattelit radion? (XM Sirius)?

2010-09-13 @ 18:38:07
URL: http://husmor-i-usa.blogspot.com/
Postat av: Mia

Ja kul är det Heather :) OCH enkelt! Men det är som webb-radio, alltså via nätet.

Nu är Sus på väg bort från bloggen....Så det bli bara min blogg fr om nu. Ett gemensamt beslut eftersom hon aldrig skriver. Ska försöka ändra namn på bloggen oxå, annars kanske jag gör en ny med hänvisning. Lova att du fortsätter läsa och vara min trogna läsare :) Kram Kram <3

2010-09-14 @ 18:16:30
URL: http://miaochsus.blogg.se/
Postat av: Sus

Tack för mig - Nu har jag plockat bort mina inlägg, bytt namn och kort för sista gången här på bloggen :)

Lycka till nu Mis när du ska stå på egna ben - vilket du gör alldelens lysande :) Ska i alla fall fortsätta hänga här när andan faller på :) Ses den 21 och den 25 sept. Kram så länge // Sus

2010-09-14 @ 18:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0