Höstfint

Idag har jag tagit bort sommaren i trädgårn´ - Mina vita pelargoner, som faktiskt fortfarande var ganska fina, har nu fått lämna plats i krukor och hinkar till prydnadskål och murgröna.

Det var en skön härlig luft ute idag och ganska varmt för årstiden, så det var riktigt kul att pyssla runt lite. Passade på att klippa ner dom två stora löjtnantshjärta-buskarna också. Känns bra att ha det klart nu med höst"blommor" på verandan med omnejd.

Varsågod att titta på resultatet :)


Gillar zink ute i trädgårn´ - en fin kontrast mot blommor & blader


En av mina favoritkatter - denna har mamma målat till mig på en sten, har haft missen i säkert tio år och jag älskar den :)


Lila & grön "kål" med murgröna i vår stora stenurna


Underbart vackra höstäpplen


Närbild på en av våra två zink-hinkar


Trädgårdspremiär för mina fina blommiga gummistövlar som jag fått av min snälla mamma :)


Tittut!

// Mi@ //


Kommentarer
Postat av: Heather i Buffalo, NY

Saknar hösten i Sverige. Nu blir det vårt andra höst i USA och visst är det underbart, men jag saknar att gå runt i Borlänge o ta kort på allt...



Det var 22C här o soligt, idag. Annars har det varit 3 dagar av mulet väder och 16C.



Kram!

2010-09-12 @ 00:31:00
URL: http://husmor-i-usa.blogspot.com/
Postat av: Sus

SÅ fint och vilka vackra färger och bilder. Kul att se att du HAR gröna fingrar ändå :)

2010-09-13 @ 19:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0