Putt, Chipp & Pitch

Ännu en dag på golfbanan och idag tränade vi putt, chipp och pitch för hela slanten! Vi började med lilla putten och fick då göra ett prov, vi skulle klara "putt"banan på max 23 slag och det var nio hål (!) Jag och Anders gick tillsammans för man skulle gå två och två och liksom hålla koll på varann, så att ingen fuskade. Anders var superbra då han gick runt på endast 17 slag! Jag var mindre bra.....jag gick runt på 24..... Men tränaren var snäll och sa att det var godkänt ändå :) *Thankyou Paul*

Sen var det Chipp som är ett jättesvårt slag, tycker jag. Egentligen är det lätt, men det är så förbannat mycket man ska tänka på; det är som en putt fast med en annan klubba och sen så ska bollen ligga åt höger medans den i putten ligger åt vänster. Tyngden ska dock vara på vänster ben, märkligt...och man får absolut inte böja handlederna, vilket man gör precis hela tiden, jag lovar. Man TROR att man gör precis så som tränaren säger att man ska göra, men icke - det gör man inte - åtminstone inte dom första 30 slagen, typ.

Pitchen, som man slår från "rough" d v s det längsta gräset närmast green, är också nåt att bita i för det är det slaget man använder om man ska få bollen över ett hinder, t ex en vattengrav eller liknande. Det gäller då förstås att få till det där rätta knycket så att bollen kommer upp i luften som i en liten båge. Ni fattar va?! Det gäller att ha tålamod och bara nöta nöta och nöta lite till.

Ja, som jag sa igår; det är inte lätt som en plätt! Men jättekul. Känns som vi redan nu blivit lite bitna av det hela.

Efter kursen idag så gick vi på golfrestaurangen och tog en fika innan vi skulle träna lite mer för oss själva på tu man hand. Då dök en väldigt trevlig äldre man upp, som tydligen hade jobbat ihop med Anders´ pappa en gång i tiden, och erbjöd oss att köpa bra begagnade golfset (bl a med kobra-klubbor) som han ville sälja då han precis köpt nya till sig själv och sin dotter.

Hur det nu var så slutade det med att jag och Anders helt plötsligt hade köpt varsitt jättebra och komplett golfset med tillhörande bag för endast 1 000:- styck. Detta efter inrådan av vår tränare som kollade in klubborna och sa att vi nog inte fattar vilken jättebra deal vi gjort. "Top of the line" var så han uttryckte det. Så nu är det väl bara att köra så det ryker, gissar jag.


Jag med mitt nya egna golfset - kolla även in min golfhandske - Vad var det jag nämnde igår? Det är viktigt med de rätta attiraljerna *hi hi*

Puss & hej från mig

Kommentarer
Postat av: Elisabeth Säfström

Va kul att ni har hittat en sport ni kan utöva tillsammans! Kör hårt.

2010-07-22 @ 16:20:03
Postat av: Heather KL

Fast jag vet en roligare sport LER som man kan göra med sin make ;)

2010-07-22 @ 18:16:40
URL: http://husmor-i-usa.blogspot.com/
Postat av: Mia

Ja, kul att man kan göra något kul tillsammans!

Och, JA Heather....Jag vet OXÅ en roligare "sport" som man kan utöva med sin man ;) fniss och den är helt gratis oxå!

2010-07-26 @ 17:35:10
URL: http://miaochsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0