Golfproffs nästa, eller?

Anders kom hem för några veckor sen och sa:  "Vet du vad jag har gjort? Jag har köpt två begagnade golfset och anmält oss till golfkurs nu i sommar!" Han är underbar, min kära livskamrat :) Vi har visserligen pratat löst om det några gånger, att vi kanske NÅN gång skulle prova, för det verkar ju så himla mysigt att gå ut en tidig vacker morgon och dra nio hål eller nåt. Dessutom finns det en väldigt fin golfbana och klubb i Rättvik, så varför inte?
Men nu kom alltså överraskningen lite tidigare än väntat och jag har faktiskt sett fram emot vecka 29 då den skulle börja.
Nu har vi varit två ggr och lärt oss: Putt, chip, pitch och att slå ut på "ranchen" med både järnklubba och träklubba (!)
Och jag kan avslöja att det är jättesvårt!! Det är liksom inte bara att svinga klubban lite som man tycker och träffa bollen, Nä Nä folks.....det är mycket mer än så... På ena slaget ska man ha bollen i vänster synfält och ha 65% tyngd på vänster ben medans man på det andra slaget ska ha bollen i höger synfält, men fortfarande 65% tyngd på vänster ben och på "pitchen" har man 50/50 tyngd, bollen i mitten och klubban ska svingas upp med rak vänster arm med "tån" (alltså klubbans tå) pekandes uppåt och AJabaja om du vrider handleden på fel ställe eller alls! Uj Uj!!!
Ni fattar själva va? Det är ingenting man bara "flyter" sig igenom utan här krävs koncentration, engagemang och uthållighet samt stark rygg och starka handleder och handflator.

Men efter två pass så känns det faktiskt jättekul och kanske kanske är det här något som vi faktiskt kommer att fortsätta med. En liten detalj bara......Det är INTE gratis..... Någon som vill sponsra? *fniss*


Jag med "puttern" på "Green"


Jag och träklubban eller "drivern" som den oxå heter, detta utslag är INTE lätt....


Ok...Det är inte min golfbag med vagn.....Men jag vill ju gärna se lite proffsig ut! :)

Känns som att det många många golfrundor kvar tills jag blir proffs på riktigt!

Til´ next tajm, Kram från
Mia


Kommentarer
Postat av: Heather KL

Vilket motion du får då!!! ;) :) Lycka till!



kramisar!

2010-07-20 @ 22:30:51
URL: http://husmor-i-usa.blogspot.com/
Postat av: Mia

Ja, det blir ju lite motion av det hela också och en massa frisk luft :) Det är verkligen kul, jag rekommenderar ett att testa nån gång. Kram Kram

2010-07-21 @ 17:38:10
URL: http://miaochsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0